«پهپاد چگونه شكار شد؟»؛ از زبان مقام بلندپايه سپاه
«پهپاد چگونه شكار شد؟»؛ از زبان مقام بلندپايه سپاه
برخلاف يك ماه پيش كه در مقابل سكوت تهران، پنتاگون مدعي شد جنگندههاي سپاه يك فروند پهپاد امريكايي را برفراز خليج فارس هدف قرار دادهاند، مقامات سپاه صبح روز گذشته از به زمين نشاندن يك پهپاد امريكايي خبر داده و اعلام كردند اين هواپيماي كوچك بدون سرنشين به حريم هوايي ايران در خليج فارس تجاوز كرده است. رسانههاي ايراني خاطرنشان كردند كه اين پهپاد يك اسكن ايگل ساخت شركت بويينگ بوده كه بنا بر اطلاعات وب سايت اين شركت ميتواند از روي كشتيها پرواز كرده و فعاليت كند. دو روز پس از انتخابات 6 نوامبر امريكا، سخنگوي وزارت دفاع امريكا كه در يك نشست خبري سخن ميگفت در اظهاراتي غافلگيركننده از حمله سخوهاي ايراني به پهپاد امريكايي در تاريخ اول نوامبر خبر داد. اين در حالي بود كه نه تهران و نه مقامات كاخ سفيد، تا زماني كه جورج ليتل اين خبر را اعلام كرد، آن را رسانهيي نكرده بودند. در آن زمان سكوت ايران و دولت اوباما به شرايط خاص امريكا در آستانه انتخابات ارتباط داده شد و برخي نيز آن را نشانهيي مثبت از سوي ايران قلمداد كردند مبني بر اينكه سكوت تهران و خودداري از دامن زدن به تنشها گامي در جهت آماده كردن زمينه براي مذاكرات مستقيم ايران و امريكا است كه سوژه آن در چند ماه اخير بهشدت داغ شده است. اما به زمين نشاندن اسكن ايگل بر خلاف پهپاد امريكايي كه ماه گذشته مورد تعقيب قرار گرفته بود، به سرعت از سوي سپاه رسانهيي شد. آن هم چهار روز پس از آنكه هيلاري كلينتون، وزير امور خارجه امريكا از آمادگي كشورش براي مذاكره مستقيم با تهران خبر داده بود و علياكبر صالحي همتاي ايراني وي نيز اعلام كرد در مورد مذاكره موضوعي منعي وجود ندارد. در حالي كه تلويزيون ايران ظهر روز گذشته تصاويري از پهپاد امريكايي و علي فدوي، فرمانده نيروي دريايي سپاه را نشان ميداد، ايالات متحده در مورد به زمين نشانده شدن اسكن ايگل توسط ايران ابراز ترديد كرد. خبرگزاري رويترز به نقل از سخنگوي نيروي دريايي امريكا در بحرين مدعي شد هيچ پهپادي كه متعلق به امريكا باشد، ناپديد نشده است.
بقیه در ادامه مطلـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــب...
بقیه در ادامه مطلـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــب...
+ نوشته شده در چهارشنبه ۱۳۹۱/۰۹/۱۵ ساعت 16:1 توسط محمدجواد ساکی
|
welcom to my weblog.