اگه بخاطر فرزندم نبود
بعضیها
گروکشی می کنند
فرزند ومادر وپدر و...........
که اگه مثلاً بخاطر دخترم نبود تو الان سه طلاقه می کردم
خیلی کار کودکانه و باطلیه
باعث میشه برای هم بی ارزش بشیم
بچه بیچاره چه گناهی کرده که باید همیشه گروگان جنگ ما بشه
بعضیها
گروکشی می کنند
فرزند ومادر وپدر و...........
که اگه مثلاً بخاطر دخترم نبود تو الان سه طلاقه می کردم
خیلی کار کودکانه و باطلیه
باعث میشه برای هم بی ارزش بشیم
بچه بیچاره چه گناهی کرده که باید همیشه گروگان جنگ ما بشه
چشم بیمـار تـو را دیـدم و بیمار شدم
همچو منصور خریدار سر دار شدم
غم دلدار فكنده است به جانم، شررى
كه به جان آمدم و شهره بازار شدم
درِ میخانه گشایید به رویم، شب و روز
كه من از مسجد و از مدرسه، بیزار شدم
جامه زهد و ریا كَندم و بر تن كردم
خرقه پیر خراباتى و هشیار شدم
واعظ شهر كه از پند خود آزارم داد
از دم رند مى آلوده مددكار شدم
لبهای باز کویر خشکیده اند
پاها تاول غصه های تلخ تاریخند
دستها پینه روزگارند
چشمها همیشه در راهند
اما قلبم...........
انگار هنوزمی زند.
خود را نداشته باشد ونیاز به قیم دارد.
وقیم باید در انجام معاملات و ازدواج برایش تصمیم بگیرد.
برای انجام ازدواج بررسی صلاحیت محجور باید در دادگاه انجام شود
چجوریاست؟
میتونیم مرد خونه باشیم باصلابت و شخصیت مرد
مدیریت کنیم خانواده رو با محبت واحترام به همسرمون
ولی دستوری صادر نکنیم
به این میگن مدیریت از راه دور
زن خونه باشیم برای تربیت بچه هامون
برای همنشینی و همراهی و همفکری با شوهرمون
ولی منت نزاریم
رئیس بدون ریاست
یعنی همین
به همین ساده گی
به نام آنکه می خوانمش و می شنود
آنگاه که بغضهای تنهایی روی ساحلهای دورمی کوبند.
تو مرا خواهی شنید
حتی اگرگوش دریا از گریه های من پرشود.
شعر:محمدکنعانی کوهی